عزم جهانی برای مقابله با آلودگی زیست محیطی

استفاده از ظروف پلاستیکی در فرانسه از سال ۲۰۱۶ ممنوع شد

به گزارش خبرگزاری اسوشیتد پرس(AP)، فرانسه با ممنوعیت استفاده از ظروف پلاستیکی، نخستین کشوری در جهان خواهد بود که چنین قانونی را در مسیر مبارزه با آلودگی های زیست محیطی به اجرا در می آورد.

بر اساس این قانون که در سال ۲۰۱۶ به تصویب مجلس فرانسه رسید فروش لیوان، بشقاب و بطور کل تمامی ظروف یکبار مصرف در فرانسه تا سال ۲۰۲۰ ممنوع می شود.

شرکت های تولید کننده این محصولات نیز مجاب شده اند تا آن زمان در تولید محصولات خود از مواد عالی  و قابل بازیافت استفاده کنند.

بر اساس گزارشی که چندی پیش روزنامه “لو اکو” چاپ پاریس منتشر کرد:  سالانه ۴٫۷ میلیارد لیوان یکبار مصرف در فرانسه استفاده شده که تنها ۱ درصد از آن بازیافت می شوند.

خبرگزاری AP با اشاره به استقبال فعالان محیط زیست از این قانون جدید نوشت: البته این تصمیم با انتقادهایی هم همراه بوده است. وکلای یکی از بزرگترین کارخانه های بسته بندی  و تولید ظروف پلاستیکی در فرانسه، دولت این کشور را تهدید کرده اند، درصورت عدم تجدید نظر در قانون مذکور به اتحادیه اروپا شکایت خواهند کرد.

فرانسه از زمانی که میزبانی کنفرانس تغییرات آب و هوایی را بر عهده داشت، اقدامات و تدابیر جدی تری را در این خصوص در دستور کار قرار داده است. این کشور قانونی مشابه را به تصویب رسانده ست که بر اساس آن استفاده از کیسه های پلاستیکی هم با محدودیت های جدی مواجه شد.

منبع: روزیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو